מכשיר החייאה – דפיברילטור מומלץ

דום לב הוא היום אחד מגורמי המוות העיקריים, וזאת למרות שנעשים מאמצים רבים למנוע את התרחשותו. במצב כזה הלב מפסיק לפעום באופן מיידי, וכתוצאה מכך נפסקת גם הזרמת הדם בגוף. במקרה כזה – אם לא יינתן לאדם טיפול מתאים באמצעות דפיברילטור בתוך כ-4 דקות, הוא עלול לעבור מהעולם.

 

מהו דפיברילטור?דפיברילטור מומלץ ומכשיר החייאה

דפיברילטור הוא מכשיר החייאה המבצע פעולת דפיברילציה – הפעמה של הלב באמצעות שוק חשמלי. שימוש במכשיר בתוך זמן קצר מרגע התרחשות האירוע יכול בהחלט להציל חיים.

 

איך משתמשים בדפיברילטור?

 

השימוש במכשיר צריך להיעשות על פי ההנחיות הבאות:

 

  • זיהוי חוסר הכרה – כאשר רואים אדם מוטל על הרצפה ולא מגיב, יש לבצע בדיקת הכרה באמצעות קריאה בשמו וצביטת שריר הטרפז. אם האדם לא מגיב יש לבדוק את קצב הנשימה. במידה שאין נשימה או שהקצב שלה איטי והיא אינה יעילה – רוב הסיכויים כי מדובר במצב של דום לב. יש לבצע עיסויי לב על פי הנלמד בקורסי ההחייאה.
  • הזעקת צוות רפואי – במקביל לביצוע העיסוי יש לקרוא לצוותי מד"א ובמקביל לבקש שיביאו דפיברילטור למקום באופן מיידי.
  • השימוש במכשיר – ברגע הפעלתו המכשיר יספק הנחיות קוליות ויש לעקוב אחריהן. לטובת ביצוע בדיקה ומתן שוק חשמלי על ידי המכשיר יש להדביק את שתי המדבקות הנמצאות במכשיר על בית החזה של המטופל ולהמתין להוראת המכשיר להתרחק לטובת מדידת קצב הלב. אם המכשיר יזהה כי קצב הלב לא קיים או שהוא כזה המצריך מתן שוק חשמלי – הוא ייטען באופן אוטומטי וישמיע קול צפצוף. לפני הלחיצה על הכפתור המפעיל את השוק החשמלי יש להרחיק את כולם מהמטופל ולהתרחק מיד לאחר הלחיצה. לאחר מתן השוק החשמלי יש לחזור ולעסות את הלב.
    הנשמה יש לבצע רק אם במקום נמצא אדם שיש לו ידע מתאים. אם אין כזה – יש להמשיך בעיסוי הלב עד להגעת הצוות הרפואי.

מטרתו של השוק החשמלי הוא לאפס את כל המוקדים בלב שפועלים בצורה לא תקינה ולגרום להם לאתחל את עצמם ולעבוד בצורה תקינה. ככל שהשוק החשמלי ניתן קרוב יותר למועד האירוע, מגדילים בצורה משמעותית את סיכויי ההישרדות של החולה.

בכל דקה שעוברת מרגע האירוע הסיכויים הולכים ויורדים במהירות. לכן, במקרה של זיהוי אדם שלקה בדום לב יש להזעיק מיידית את צוותי מגן דוד אדום, אולם במקביל חשוב מאוד לנסות לאתר מכשיר החייאה במקום. אם תאתרו כזה ותעשו בו שימוש כמתואר לעיל – אתם יכולים להציל חיים.

היכן נמצא מכשיר ההחייאה?

מכשיר ההחייאה נמצא בכל המרכזים הרפואיים, לרבות בתי חולים, מרפאות, בתי דיור מוגן ומרכזים טיפוליים נוספים. כמו כן, על פי החוק שיצא בשנת 2014, ישנה חובת הצבת דפיברילטור וערכת החייאה בכל מקום ציבורי אשר עוברים בו למעלה מ-500 אנשים במהלך יום אחד.

משמעות הדבר היא, שבמקומות כמו קניונים, נמלי תעופה, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות ובכל מקום ציבורי אחר המשרת מאות אנשים ביום – צריך להיות דפיברילטור. אם אתם מזהים אדם שמתמודד עם דום לב באחד המקומות האלה – בקשו מיד מהקב"ט או מכל אדם אחר הנמצא במקום שירוץ להביא אותו, כי הוא יכול להציל חיים.

איזה דפיברילטור מומלץ?

היום הרבה מאוד חברות למכשור רפואי מייצרות דפיברילטורים וזאת בשל חשיבותם הרבה לבריאות הציבור. על מנת להבטיח ככל שניתן את פעילותו התקינה של דפיברילטור ברגע האמת, חשוב מאוד לרכוש מכשיר המיוצר על ידי חברה מוכרת ואמינה, הפועל לאורך זמן ומגיע עם אחריות מלאה.

ההמלצה שלנו: דפיברילטור AED מתוצרת Defibtech

  • פעולה של 24 שעות ביממה במשך עד 7 שנים ללא צורך בהטענה
  • מתאים לשימוש של אדם ללא ידע רפואי בזכות הפעלתו בלחיצת כפתור אחת
  • מכשיר הנמצא בשימוש צבא ארה"ב ויחידות מובחרות
  • מאושר על ידי ה- FDA האמריקאי וה- CE האירופאי
  • מאושר על ידי אמ"ר משרד הבריאות בישראל
  • סט מדבקות מתנה
  • לרכישת דפיברילטור 

 

המידע המובא במאמר מוגש כמידע לציבור בלבד ואין באמור בו כדי להוות תחליף לטיפול רפואי על ידי גורמים מקצועיים אשר עברו הכשרה בהצלת חיים.

Get Your Weekly Sport Dose

Subscribe to TheWhistle and recieve notifications on new sports posts
דילוג לתוכן